Usuwanie ósemek

Zęby mądrości tzw. ósemki występują u 3/4 populacji, to one niejednokrotnie bywają przyczyną wielu stanów zapalnych i rozwoju wad ortodontycznych.

Ósemki są podatne na rozwój próchnicy ze wzg. na swoje położenie. Trudnodostępna ich pozycja uniemożliwia przeprowadzenie dokładnych zabiegów higienizacji. Pozostawienie ósemek objętych próchnicą, może prowadzić do zakażenia pozostałych zębów, a także bardzo poważnych konsekwencji, w tym chorób odogniskowych, które często swój rozwój mają w narządach odległych od jamy ustnej np. w sercu lub w stawach. Dlatego też, zęby mądrości najczęściej są kwalifikowane do ekstrakcji (usunięcia), z którą nie warto zwlekać.

"Niewyleczone zęby,
często są przyczyną
chorób odogniskowych,
podczas których najczęściej
narażone są: serce, nerki,
stawy, narządy wzroku.

Choroby odogniskowe
powodują także cukrzycę."

W gabinecie Stomatologii Przyszłości lekarz na podstawie panoramicznego zdjęcia RTG ocenia, czy ząb należy poddać standardowej ekstrakcji, czy konieczne jest zastosowanie metody chirurgicznej (mikroskopowej). Chirurgiczne usuwanie ósemek następuję po wykonaniu precyzyjnego badania tomografii komputerowej. Dzięki, któremu będzie dostępna dokładna informacja o położeniu korzeni zębów, ich odległości od nerwów i zatok szczękowych.

Ekstrakcja zębów mądrości pozwala uniknąć pojawienia się stanów zapalnych, będących powodem chorób odogniskowych. Usunięcie zębów mądrości zapobiega też wadom ortodontycznym.

Zabieg chirurgicznej ekstrakcji ósemki odbywa się pod mikroskopem, co zdecydowanie zwiększa precyzję. Dzięki zastosowaniu mikroskopu o ogromnej głębi ostrości, mamy możliwość chronić tkanki miękkie Pacjenta oraz kość. Po zabiegu ekstrakcji, zabezpieczamy zębodół poprzez dezynfekcję ozonem, który ma silne właściwości bakteriobójcze. Specjalnie stosowana gąbka kolagenowe, aplikowana do zębodołu zapobiega zapadaniu się tkanek Pacjenta.