Endodoncja

leczenie endodentyczne w Stomatologii Przyszłości

Zaawansowana próchnica często prowadzi do poważnych zapaleń miazgi zębowej. W takich przypadkach najczęściej przeprowadza się zabiegi endodontyczne, które mają na celu uratowanie chorego zęba. Prawidłowo przeprowadzone leczenie kanałowe pozwala zachować naturalne funkcje zęba i zlikwidować uciążliwe dolegliwości bólowe. W gabinecie endodontycznym w Stomatologii Przyszłości przeprowadzamy bezbolesne leczenie kanałowe, wykorzystując do tego celu nowoczesne technologie.

W jakich przypadkach niezbędne jest leczenie endodontyczne?

Gdy u Pacjenta pojawia się uporczywy ból zęba, a zabiegi profilaktyczne i codzienna higiena jamy ustnej były przez długi czas zaniedbywane, może to być oznaka zaawansowanej próchnicy. Nieleczone zmiany próchnicowe atakują nie tylko zębinę, ale przenikają znacznie głębiej, aż do miazgi zęba. Zapalenie tej tkanki objawia się silnym i dokuczliwym bólem. W takiej sytuacji należy niezwłocznie udać się do lekarza specjalizującego się w endodoncji. Zaniechanie leczenia może doprowadzić do bardzo poważnych konsekwencji, takich jak martwica, czy zgorzel, a w konsekwencji nawet do utraty zęba.

Jak przebiega leczenie kanałowe?

W sytuacji, gdy lekarz stwierdzi, że nerw zęba jest nieodwracalnie uszkodzony, przeprowadzamy leczenie kanałowe. Umożliwia ono uratowanie zębów, które ze względu np. na torbiele, ropnie, zapalenie okostnej, czy głęboką próchnicę, mogłyby być zakwalifikowane do usunięcia. Po przeprowadzeniu wywiadu z Pacjentem i wykluczeniu wszelkich przeciwwskazań przystępujemy do podania środka znieczulającego. Aby zabieg przebiegał w komfortowych warunkach i był bezbolesny dla Pacjenta, stosujemy narkozę lub efektywne znieczulenie komputerowe. Następnie endodonta przy pomocy specjalistycznych narzędzi całkowicie usuwa miazgę zębową i dezynfekuje ozonem wnętrze zęba. Tak przygotowany ząb jest wypełniany, a jeśli jest to w konkretnym przypadku niezbędne, wykonujemy także odbudowę protetyczną.

Z jakich technologii korzystamy na potrzeby leczenia endodontycznego?

Dla jak największej precyzji podczas zabiegów endodontycznych korzystamy między innymi z mikroskopu Carl Zeiss Pro Ergo, który zapewnia duże powiększenie umożliwiające lekarzowi odnalezienie i dokładne opracowanie wszystkich kanałów korzeniowych, na całej ich długości. Leczony ząb dezynfekujemy, korzystając z bakteriobójczego ozonu, który przedostaje się nawet do najmniejszych szczelin. Stosujemy również innowacyjny preparat Nanocare Plus, który zawiera aktywne cząstki srebra i złota. Właściwości fizykochemiczne płynu Nanocare skutecznie chronią zęby przed rozwojem bakterii, które są odpowiedzialne za infekcje wtórne i ból. Przeprowadzając leczenie przewodowe, korzystamy także z urządzenia Nanotec Endo. Sprzęt ten umożliwia efektywniejsze czyszczenie kanałów korzeniowych, niż zwykła igła i strzykawka. Nanotec Endo jednocześnie podaje i odsysa płyn płuczący, zapobiegając jego wypłynięciu do jamy ustnej Pacjenta, czy na jego ubranie. To bardzo ważne, ponieważ środki wykorzystywane do przepłukiwania kanałów korzeniowych wykazują silnie żrące właściwości i w przypadku kontaktu z tkanką mogą powodować powikłania, takie jak ból, czy obrzęk. Dodatkowo Nanotec Endo zmniejsza ryzyko przepchnięcia zawartości kanałów poza otwór wierzchołkowy korzenia.

Dlaczego warto przeprowadzić leczenie kanałowe w naszym gabinecie?

W naszym gabinecie przeprowadzamy leczenie kanałowe podczas jednej wizyty. Stosowane przez nas nowoczesne metody leczenia pozwalają na skrócenie jego czasu, maksymalnie dokładne opracowanie kanałów zębowych i właściwe ich oczyszczenie ze szkodliwych bakterii. Wszystko to przyczynia się również do zminimalizowania dyskomfortu i stresu, które towarzyszą Pacjentowi, a szczelne i trwałe wypełnienia pomagają zapobiec nawracającym infekcjom.

Zastosowanie powyższych instrumentów i metod powoduje, że możemy naszym Pacjentom zagwarantować sukces leczenia kanałowego. Na leczenie endodontyczne połączone z całkowitą odbudową zęba (endo+wkład+korona) udzielamy 10-letniej gwarancji.