Podniesienie dna zatoki szczękowej

Zabieg podniesienia dna zatoki szczękowej w Stomatologii Przyszłości

W przypadku niektórych Pacjentów, przed przeprowadzeniem wszczepienia implantów niezbędne jest podniesienie dna zatoki szczękowej. Utrata naturalnego zęba wiąże się z wieloma negatywnymi skutkami zdrowotnymi, a jednym z nich jest obniżenie się dna zatoki, pociągające za sobą zanik kości wyrostka zębodołowego. Interwencja chirurgiczna pozwala na tyle odtworzyć naturalne warunki, by możliwe było wszczepienie implantu zębowego. W naszym gabinecie doświadczeni lekarze, przy użyciu nowoczesnego sprzętu, przeprowadzają zabiegi podniesienia dna zatoki szczękowej.

Kiedy niezbędne jest przeprowadzenie zabiegu podniesienia dna zatoki szczękowej?

Zabieg podniesienia dna zatoki szczękowej przeprowadzamy u Pacjentów, którzy borykają się z brakami górnych zębów. Po ekstrakcji lub utracie zęba rozpoczyna się powolny proces zaniku kości. Wielu Pacjentów decyduje się na implantację po długim czasie od utraty zęba, co może rodzić komplikacje. W przypadku, gdy po przeprowadzeniu badań obrazowych okazuje się, że objętość kości jest niewystarczająca, by wszczepić w nią implant, należy przeprowadzić chirurgiczną rekonstrukcję. Operacja podniesienia dna zatoki szczękowej umożliwia odpowiednie ukształtowanie podłoża kostnego dla implantów. Dzięki temu możemy właściwie umiejscowić implant — a co za tym idzie — uzyskać pożądany efekt estetyczny. Implanty stymulują tkankę kostną i chronią ją przed zanikiem.

Jak przebiega zabieg podniesienia dna zatoki szczękowej?

Przed wykonaniem zabiegu Pacjent odbywa konsultację chirurgiczną. W trakcie niej chirurg stomatolog zapoznaje się ze stanem zębów, tkanek miękkich i kości w jamie ustnej Pacjenta, a także wykonuje niezbędne badania diagnostyczne. Na podstawie obrazu z tomografii komputerowej planujemy przebieg procedury chirurgicznej. Zabieg wykonujemy w znieczuleniu, a podczas podnoszenia zatoki szczękowej korzystamy z mikroskopu stomatologicznego. Dzięki znakomitej ostrości i dużemu powiększeniu widocznego obrazu możemy w jak najmniej inwazyjny sposób ingerować w tkanki miękkie. Gwarantuje to zdecydowane przyspieszenie procesu gojenia się ran i większy komfort Pacjenta. W zależności od tego, jak zaawansowany jest zanik kości, stosujemy metodę zamkniętą lub otwartą. Na potrzeby zabiegu wykorzystujemy biozgodny materiał kościozastępczy.

Zalecenia po zabiegu podniesienia dna zatoki szczękowej

Po zabiegu należy ściśle stosować się do zaleceń stomatologa i zażywać przepisane leki. Najlepiej spożywać półpłynne i płynne posiłki – schłodzone lub w temperaturze pokojowej. Na skórze twarzy w miejscu, gdzie był wykonywany zabieg, mogą pojawić się zasinienia i obrzęk, jest to jednak naturalny objaw. W okresie rekonwalescencji Pacjent powinien unikać wysiłku fizycznego i nagłych zmian ciśnień (np. podróży lotniczych).