Ozonoterapia

Ozonoterapia to nowoczesna, bezbolesna metoda leczenia, która w nieinwazyjny sposób pozwala leczyć początkowe zmiany próchnicowe. Ozon wykazuje niezwykle silne właściwości bakterio i grzybobójcze, hamuje rozwój próchnicy, zmniejsza stany zapalne obecne w jamie ustnej i zapobiega powikłaniom po zabiegach stomatologicznych.

Zabieg ozonowania jest całkowicie bezbolesny. Ząb zakwalifikowany przez lekarza do ozonowania jest dokładnie oczyszczany, a następnie zakładany jest specjalny silikonowy kapturek połączony z ozonatorem. Ozon dostarczany jest na „chory ząb” przez 20 sekund. W tym czasie następuje eliminacja 99,9% bakterii próchnicowych. Po zabiegu aplikowany jest płyn remineralizujący. Ozonowanie zębów stosowane jest również w ramach profilaktyki u najmłodszych Pacjentów.

Ozonowanie zębów

W naszym gabinecie ozon stosowany jest także podczas leczenia kanałowego zębów w celu eliminacji drobnoustrojów z zakażonych kanałów korzeniowych. Efektem jest zmniejszenie ryzyka powstania zakażenia wtórnego przy jednoczesnym przyspieszeniu gojenia zmian około wierzchołkowych, co niejednokrotnie pozwala wyeliminować konieczność stosowania antybiotyków.

Ozon w stomatologii ma zastosowanie także podczas zabiegów chirurgicznych np. do dezynfekcji zębodołu, po usunięciu zęba lub też w celu leczenia trudno gojących się ran. Ozonoterapia zmniejsza ból po zabiegach i przyspiesza gojenie.

W periodontologii, dziedzinie stomatologii zajmującej się leczeniem chorób dziąseł, ozon umożliwia dokładną dezynfekcję kieszonek dziąsłowych i śluzówki oraz leczenie zmian zapalnych.

ozonowanie zębów