Operacje zatok

Operacja zatok w Stomatologii Przyszłości

W wielu przypadkach problemy zdrowotne związane ze zmianami kostnymi w obrębie zatok szczękowych mają negatywny wpływ na stan zębów. W takiej sytuacji, przed przeprowadzeniem właściwego leczenia zębów, należy wykonać zabieg chirurgiczny umożliwiający usunięcie zmian występujących w zatokach. W gabinecie Stomatologii Przyszłości wykonujemy nieinwazyjne, mikroskopowe zabiegi chirurgiczne na zatokach szczękowych

Jakie są najczęstsze wskazania do przeprowadzenia zabiegu?

Można wyróżnić pewne istotne problemy, które stanowią bezpośrednie wskazanie do podjęcia tego rodzaju interwencji chirurgicznej. Zaliczamy do nich między innymi nawracające ropne zapalenia zatok szczękowych oraz polipy i torbiele zlokalizowane w okolicy zatok. Zabieg chirurgiczny należy przeprowadzić również, gdy dojdzie do urazu, bądź w zatoce utkwi ciało obce.

Operacja zatok - narzędzia

Jak przebiega zabieg?

Przed przeprowadzeniem zabiegu lekarz ocenia stan zębów, tkanek miękkich i kości w jamie ustnej Pacjenta, a także przeprowadza niezbędne badania diagnostyczne, takie jak np. badanie tomografem komputerowym 3D. Ustalamy indywidualny plan leczenia i szacujemy jego koszta. Podobnie jak inne zabiegi stomatologiczne, operacje na zatokach szczękowych wykonujemy w znieczuleniu komputerowym lub ogólnym (narkoza). Podczas operacji chirurg stomatologiczny usuwa chorobowo zmienione tkanki i — jeśli w danym przypadku jest taka potrzeba — tworzy nowy otwór, który łączy zatokę szczękową z jamą nosową. Usunięte tkanki wysyłamy do laboratorium diagnostycznego, gdzie poddawane są badaniom histopatologicznym. W trakcie zabiegu odwirowujemy z osocza Pacjenta komórki macierzyste, które następnie aplikujemy w miejscu interwencji chirurgicznej. Wszystko odbywa się podczas jednej wizyty, a Pacjent nie wymaga hospitalizacji i już następnego dnia może wrócić do swoich codziennych obowiązków i aktywności.

Zalecenia po operacji zatok szczękowych

Po zabiegu należy ściśle stosować się do zaleceń lekarza stomatologa. Naszym priorytetem jest leczenie bez bólu, więc aby zminimalizować ryzyko wystąpienia nieprzyjemnych odczuć, zapisujemy odpowiednie leki przeciwbólowe. Warto przez tydzień ograniczyć aktywność fizyczną, a w razie pojawienia się niepokojących objawów niezwłocznie skontaktować się z lekarzem.