Ozonowanie

Jednym ze sposobów leczenia różnego rodzaju problemów stomatologicznych jest ozonoterapia. To nowoczesna, bezbolesna i nieinwazyjna metoda. Zabieg ten pozwala wyeliminować szkodliwe bakterie, wirusy i grzyby oraz przyspiesza regenerację tkanek w jamie ustnej. W naszym gabinecie przeprowadzamy zabiegi ozonowania zębów u Pacjentów w każdym wieku.

Jakie są najważniejsze właściwości ozonu?

Ozon jest jedną z odmian tlenu, a jego cząsteczka składa się z trzech atomów tego pierwiastka. Charakteryzuje się wyjątkowymi właściwościami dezynfekcyjnymi, a ponadto bardzo szybko się rozkłada, dzięki czemu nie wywiera negatywnego wpływu na organizm człowieka. Jest powszechnie wykorzystywany np. do uzdatniania wody. Bardzo dobrze sprawdza się także w stomatologii, a zwłaszcza w periodontologii, endodoncji, chirurgii i protetyce. Zabiegi ozonowania jamy ustnej są również wykorzystywane profilaktycznie i pozwalają ochronić zęby przed rozwojem próchnicy lub wyleczyć jej początkowe stadium.

W jakich przypadkach stosuje się ozonoterapię?

W naszym gabinecie ozonoterapia stanowi istotny etap leczenia kanałowego. Przy pomocy ozonu dezynfekujemy ząb, by wyeliminować wszelkie drobnoustroje znajdujące się w zakażonych kanałach korzeniowych. Dzięki takiemu postępowaniu minimalizujemy ryzyko wystąpienia zakażeń wtórnych i przyspieszamy proces gojenia się zmian okołowierzchołkowych. W wielu przypadkach pozwala to uniknąć antybiotykoterapii.

Dobroczynne działanie ozonu wykorzystujemy także podczas zabiegów chirurgicznych. Dezynfekujemy nim zębodół i trudno gojące się rany. Ozonoterapia w udowodniony sposób zmniejsza ból po zabiegach i stymuluje regenerację tkanek.

W periodontologii, czyli podczas leczenia chorób dziąseł, dezynfekujemy ozonem kieszonki dziąsłowe, śluzówkę i konkretne zmiany zapalne.

Jak przebiega zabieg ozonowania zębów?

Ozonowanie zębów jest całkowicie bezbolesnym zabiegiem. Po zakwalifikowaniu do przeprowadzenia zabiegu ozonowania, ząb jest dokładnie oczyszczany. Następnie nakłada się na niego silikonowy kapturek, który połączony jest z ozonatorem. Ozon aplikuje się na ząb i jego okolicę przez zaledwie 20 sekund. To wystarczy, by skutecznie wyeliminować 99,9% bakterii próchnicowych. Ostatnim etapem zabiegu jest aplikacja płynu reminalizującego.