Znieczulenie komputerowe

Znieczulenie-Wand-300x183Znieczulenie to dodatkowy stres i źródło strachu, zwłaszcza dla najmłodszych pacjentów, którym strzykawka kojarzy się z gabinetem zabiegowym, czy punktem szczepień.  Wielu dorosłych  również obawia się bólu, odczuwalnego podczas podawania standardowego  znieczulenia za pomocą  strzykawki i igły.

Wychodzą naprzeciw tym obawom, w swoich gabinetach stosujemy nowoczesny, sterowany komputerowo system do bezbolesnego podawania znieczuleń stomatologicznych – The Wand. Niwelujemy w ten sposób przyczynę bólu przy aplikowaniu znieczulenia tradycyjną igłą i strzykawką –  to jest rozpieranie tkanek. W tradycyjnej metodzie płyn znieczulający jest wtłaczany pod ciśnieniem co „rozpycha” tkanki i jest odczuwane jako ból o różnym natężeniu.

The Wand działa zupełnie inaczej. Płyn jest aplikowany z prędkością fizjologiczną, tzn. taką, która pozwala tkankom na bieżąco wchłaniać dostarczany płyn – nie tworzy się wysokie ciśnienie, dlatego nie ma przykrego odczucia rozpierania dziąsła.

Znieczulenie za pomocą The Wand

Podawanie znieczulenia odbywa się w sposób  manualny – lekarz przykłada końcówkę do dziąsła pacjenta i pod kontrolą mikroprocesora podaje lek znieczulający. Komputer cały czas informuje o kolejnych etapach przenikania leku do tkanek i kontroluje proces aplikacji – tempo podawania i ciśnienie. Podanie znieczulenia przy pomoc The Wand trwa ok. 3 min. w zależności od miejsca i techniki znieczulania, przy czym natychmiast po zakończeniu aplikacji tkanki są już znieczulone, można przystąpić do zabiegu bez konieczności odczekania 15-20 minut, jak to ma miejsce przy tradycyjnych technikach.

System składa się z małego komputera i specjalnej końcówki która wyglądem przypomina długopis, na którego końcu znajduje się krótsza bądź dłuższa igła. Specjalna technika prowadzenia końcówki w tkankach sprawia, iż pacjent nie odczuwa jej obecności w dziąśle.

Niewątpliwą zaletą stosowania The Wand jest także brak odrętwienia twarzy. Pacjent cały czas zachowuje pełną mimikę, może normalnie mówić, twarz zachowuje naturalny wygląd. Dzieje się tak dlatego, iż The Wand umożliwia znieczulenie ściśle wybranego obszaru – np. jednego zęba, bez zbędnego znieczulanie dalej położonych tkanek miękkich. Bezpośrednio po zabiegu można powrócić do zwykłych zajęć, a osoby aktywne zawodowo samą wizytę mogą zaplanować nawet w połowie dnia.